Известие

Collapse
No announcement yet.

Прoблем с охладителната система

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Прoблем с охладителната система

    Здравейте колеги алфисти, от доставреме съм алфист и по точно на Алфа Ромео 145 1,4 Т.С. Преди време имах инцидент с нея, който не засягаше двигателя а само радиатора, та след престой от 2 месеца в бокса за ремонт я направих но имам един много голям и важен проблем, би трябвало ако термостата е фред на около 90 градуса приблизително да се включва перката за охлаждане на радиатора но след този инцидент тя не желае сама да се включва, дори и на 100 градуса, налага се всеки път в задръстване да сллизам от колата и да и давам директен ток от акомулатора посредством жици да започне да охлажда. Та въпроса ми е дали някой от Вас има представа от каде може да идва този проблем, преди инцидента нямах ама абсолютно никакви проблеми с охладителната система ако може плс да ми помогнете, благодаря предварително за полезните отговори.

  • #2
    Колега, по всяка вероятност имаш проблем с датчика за перката, но най-добре потърси някой проверен майстор да види за какво иде реч, че с този ремонт на радиатор за 2 месеца, да не се окаже, че са оакали работата. Ако си от София потърси Lisan например. Има и други в темата за сервизите.
    Last edited by DerMeister; d.m.y г., 15:36.
    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
    Mazda 6 2.3 2005
    sigpic

    Comment


    • #3
      На термостата имаш три датчика-единия е за климатика(ако имаш такъв),но провери другите два.Освен това виж релето за перката-би трябвало да е най-горното,виж и бушоните.

      Comment


      • #4
        Молба кам vikttorbg

        Колега vikttorbg ако може да те помоля със снимков материял, или по ясно да обясниш каде се намират тея датчици благодаря ти предварително и за казаното досега

        Comment


        • #5
          Ам междодругото изпуснах да добавя че, първата работа която проверих беше дали бушончето е фред и то е! после чрез директен ток проверих дали нещо в перката не е сдало багажа и то беше уред, остават само некакви датчици, термустати и незнам още какво, предлагайте приемам всекакви можеби решения на проблема !

          Comment


          • #6
            Имах същия проблем преди 2 години май. Благодарение на една сервизна книжка, проследих цялата инсталация за перката. Оказа се, че релето което включва перката е дало фира. Беше 50 амперово по спомен, а аз си взех за 5 лв от Италианеца реле от форд 70А и забравих за проблема. Релето се намира под пластмасов капак пред акумулатора. Там май бяха 4 релета. Кое точно е в момента не мога да се сетя, но по някое време днес ще сляза с мултицет до колата и ще го видя кое е. Също ще напиша как да го провериш ако е то. Релето е най-добрия вариант, защото излиза без пари ново от италианеца и си го сменяш сам. Дано не е нещо друго.
            Компромис между науката и религията: Човек е произлязъл от маймуната, която Бог е създал по свой образ и подобие.

            Alfa Romeo 146 ti (само с чип и филтър )
            Fiat Brava JTD

            Comment


            • #7
              Такаа реших да се разходя до бензиностанцията и да направя няколко снимки.

              Това е кутията с релетата:
              https://bg3.biz/pics/DSC01182.JPG
              https://bg3.biz/pics/DSC01183.JPG

              Въпросното реле е най-лявото(голямото).

              Направи следния експеримент: Извади релето при запален мотор и дай на късо с дебел кабел контактите, както е показано на снимката:
              https://bg3.biz/pics/DSC01184.JPG
              Ако перката се включи, значи има ток до нея. Ако не се включи - проблема не е в релето.

              След това измери с мултицет другите 2 контакта на релето. (не тези които даде на късо). Напрежението трябва да се мени през 1-2 секунди от ~9.5V до ~13.5V
              https://bg3.biz/pics/DSC01185.JPG
              https://bg3.biz/pics/DSC01187.JPG
              (това е при мен, при теб може да е различно според зареждане на алтернатора и състоянието на акумулатора). !!! Колата трябва да е под 90 градуса когато правиш това замерване! Като махнеш релето ще ти светне лампата на инжекцията. Не се шашкай.
              Ако до тук резултати са като мойте изчакай колата да загрее до около 100 градуса за по сигурно (под 110 няма да еб*ш майката на гарнитурата или да изкривиш глава). Направи пак замерване. Ако има сигнал към релето да пусне перката, напрежението ще е високата граница (в моя случай ~13.5) и няма да пада до по-долната, както преди през 1-2 секунди, а ще стои постоянно така. В такъв случай ти трябва ново реле
              Ако не - проблема е друг.

              Ако нямаш възможност да се справиш и си от София (напиши си града в данните), и ти се разкарва до кв.Изток ми се обади на GSM-a (ще го пратя на ЛС). Ще направим теста и направо ще тестваме с мойто реле.

              ПП: Навън има еб@ти мъглата
              Компромис между науката и религията: Човек е произлязъл от маймуната, която Бог е създал по свой образ и подобие.

              Alfa Romeo 146 ti (само с чип и филтър )
              Fiat Brava JTD

              Comment


              • #8
                При мене релето е вътре при бушоните.Ако не се справиш,ще ти пусна снимки.А ако си близо до Люлин може да се видим да го погледна.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Mony Покажи съобщение
                  ...
                  Тва сичко е много хубаво дето си написал колега, ама има една малка подробност, че на наште матори (2,0) нема датчик на радиатора, ами ЕКУ-то управлява перката.
                  1,4 ТС е с датчик на радиатора и веригата за управление е друга. Може като са сменяли радиатора там да са прецакали нещо. Ама така само гадаем.
                  166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                  ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                  Comment


                  • #10
                    Колеги извинявам се за забавянето но ми трябваше време да проверя дадените от вас предложения до сега и да заснема положението, та значи изпробвах методите предложени от колегата ми с изваждането на реленцата и даването накъсо с проводник та положението е такова
                    разположенията на релетата и бушончетата са малко по различни от показаните по горе, те са събрани в 2 кутийки разположени от двете страни на акомулаторния отсег, при изваждането на едно реле което се намира само под едната кутийка колата изгасва и въобще не пали, дори не се чува онова брамчене когато колата е на контакт, при втората кутийка положението е почти същото. При изваждането на едно от двете релета, това дето се намира на противоположната страна на бушончетата в кутията колата реагира по същият начин, единствено разлика има в другото реле което се намира посредата между бушончетата и крайното реле в тази кутия, колата не изгасва и пали без него, без никаква промяна дам и дори ламбичката на таблото мисля че каза да ламбдата или там за ко каза не си спомням да ме извините за което, та при него няма промяна и реших че можеби е то. Изчаках загряването на колата до около 100 градуса, и когато дадох на късо както ми бе препоръчал да видя дали е сдало багажа ставаше следното нещо:
                    ако го направя по начина както беше показано " - " колата не реагира дори и перката не включва;
                    ако го направя противопологно в смисъ да дам накъсо на противоположните полюси " | " колата затихва обороти и е почти готова да изгасне.


                    Ето и снимки от кутийте, да колега би ми помогнал ако ми предоставиш и снимков материал за което ти благодаря предварително, а иначе съм от Благоевград и сте ми малко далечко.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                      Тва сичко е много хубаво дето си написал колега, ама има една малка подробност, че на наште матори (2,0) нема датчик на радиатора, ами ЕКУ-то управлява перката.
                      1,4 ТС е с датчик на радиатора и веригата за управление е друга. Може като са сменяли радиатора там да са прецакали нещо. Ама така само гадаем.
                      Тука ще поспорим малко. Датчик на радиатора имат 2.0 с управление 2.10.3. И при 1.4 се управлява вентилатора от ECU-то. Обаче къде е релето не знам. Тия от дългата страна на акумулатора са за бензиновата помпа и за вариатора. Той май активира вариатора на празен ход и тя затова се мъчи да гасне. Е поне вариатора работи
                      П.С. Колегата ако каже коя година е ще е по-лесно да разберем къде е релето. Май че е вътре при предпазителите.
                      Last edited by LeoVin4i; d.m.y г., 18:35.
                      Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
                      Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
                      Audi A4 1.9 TDI

                      Comment


                      • #12
                        Ми колега колата е края на '97 ноември или декември ???? моля помагайте

                        Comment


                        • #13
                          http://www.alfa145.com/upload/Alfa14...03/Fusebox.PDF

                          Ей тука гледаш кое е твойто си табло с предпазителите. Те са три вида А, B, C. Engine water cooling fan relay търсиш. Ади кажи после какъв е резултата. Трябва ти Acrobat Reader за да отвориш файла.
                          Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
                          Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
                          Audi A4 1.9 TDI

                          Comment


                          • #14
                            http://www.alfa145.com/upload/Alfa14...onditioner.PDF

                            49-та страница

                            щом не ти включва нито 1-ва нито 2-ра степен на перките, провери първо термо ключа Л33
                            на 59-та страница е схемата къде се намират релетата и другите. тоя ключ е завит на вътрешната част на радиатора. като застанеш пред колата, в дясно ниско долу. с 3 кабела е буксата във формата на триъгълник.
                            черния кабел е маса. провери го дали не е прекъснат към минуса на батерията.след това укъсяваш черния към кой да е от другите два /но трябва да си на контакт/. ако се завъртят перките значи тоя термо ключ е повредата. като го развъртиш ще ти изтече антифриза.
                            другия по възможен вариант е при монтажа на радиатора просто да сте пропуснали да закачите буксата.
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                              http://www.alfa145.com/upload/Alfa14...onditioner.PDF

                              49-та страница

                              щом не ти включва нито 1-ва нито 2-ра степен на перките, провери първо термо ключа Л33
                              на 59-та страница е схемата къде се намират релетата и другите. тоя ключ е завит на вътрешната част на радиатора. като застанеш пред колата, в дясно ниско долу. с 3 кабела е буксата във формата на триъгълник.
                              черния кабел е маса. провери го дали не е прекъснат към минуса на батерията.след това укъсяваш черния към кой да е от другите два /но трябва да си на контакт/. ако се завъртят перките значи тоя термо ключ е повредата. като го развъртиш ще ти изтече антифриза.
                              другия по възможен вариант е при монтажа на радиатора просто да сте пропуснали да закачите буксата.


                              Колега много подробно си описал за което благодаря!!
                              Но при мене проблема е че от радиятора не излиза или влиза нито едно кабелче, в смисъл няма релета или темподобни които да се прикачат към него ако изключим буксата която се включва в перката. Радиятора съм го свалял и качвал лично и съм сигурен че всичко е закачено както трябва ???
                              Ето и снимка с единствените датчици които виждам да са по водопровода на охладителната система за какво са незнам ? Данеби някои от тях да е сдал багажа ???
                              Last edited by profesore2; d.m.y г., 14:16.

                              Comment

                              Working...
                              X